Готуємо платформу для реформи старшої профільної школи

Заступник директора Департаменту освіти і науки Одеської ОДА Таїса АБОЗІНА перебуває у Києві, де бере участь у Стратегічній сесії за напрямом «Формування регіональної мережі закладів профільної середньої освіти професійного спрямування». Мета заходу: підготувати орієнтовні вимоги/критерії відбору закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти для реалізації реформи старшої профільної школи у межах НУШ.

Перед початком роботи, з вступним словом до колег звернулися Дмитро Завгородній, заступник Міністра освіти і науки з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, Ірина Шумік, генеральна директорка директорату професійної освіти МОН, а також менеджерка Швейцарсько-українського проєкту DECIDE Валентина Полторак.

Під час панельних дискусій експерти зосередили увагу на основних аспектах державного стандарту профільної середньої освіти, орієнтовних характеристиках оптимальної мережі закладів ПТО та ФПО для перспективи реалізації профільної середньої освіти. Присутні ознайомилися з досвідом упровадження профільної середньої освіти у країнах Європи та плідно попрацювали у групах.

Серед організаторів зустрічі – наші партнери – команда проєкту DECIDE, що впроваджується ГО DOCCU та PHZH International Projects in Education за підтримки Embassy of Switzerland in Ukraine / Посольство Швейцарії в Україні.

«Ми працюємо наразі над реалізацією найбільшої національної реформи. Профільна освіта найповніше реалізує принцип особистісно орієнтованого навчання, що значно розширює можливості учня у виборі власної освітньої траєкторії. Мене, як досвідченого фахівця у галузі профосвіти, хвилює багато моментів, тож обмін думками під час сьогоднішньої зустрічі сприяв вкрай потрібним, жвавим дискусіям. Професійні ліцеї обов’язково повинні мати сучасну матеріально-технічну базу, тому і розглядаються заклади ПТО І ФПО як перспективна платформа, один із можливих варіантів досягнення цілей у цій реформі. Маю великі надії, що саме профільне навчання скерує учнів у русло можливостей успішного працевлаштування, конкурентоспроможності на ринку праці, осмисленого вибору професії та власної самореалізації у майбутньому», – зазначила Таїса АБОЗІНА.