Нарада-співбесіда з освітянами-управлінцями Болградського та Ізмаїльського районів

Наради-співбесіди в ОДА продовжуються. 8 лютого 2022 року до нас завітали освітяни-управлінці з Болградського та Ізмаїльського районів. Було про що поговорити і чому засмутитися.

Найперше відношенню у даних районах до діток з особливими потребами. Ніби інклюзивне навчання організовано, ІРЦ функціонують, договори про співпрацю укладені. Але жодна дитина чомусь не охоплена позашкільною освітою, а саме такий вид занять допомагає розкритися всебічно, проявити себе з найкращого боку. Кількість ресурсних кімнат в ЗЗСО не задовольняє потреби. Відношення до самих ІРЦ з боку органів місцевої влади дивує. Елементарно: відсутній інтернет-зв’язок, не виділяються кошти на канцтовари, не виплачуються премії та відрядні працівникам, подекуди не створено належних умов у приміщеннях. Немає зауважень лише до Болградської ТГ, тут інклюзивно-ресурсний центр працює на рівні. Пріоритет держави – безбар’єрність, і в освіті у тому числі! Після виявлення критичних точок, директор Департаменту Олександр Лончак одразу ж запланував виїзний прийом на березень у Вилківську ТГ, де накопичилося найбільше проблемних питань.

По інших напрямах. Низький рівень охоплення дошкільною освітою безпосередньо в районах. Натомість маємо чергу в садочки міста Ізмаїл. Давно потрібно було подавати в межах «Великого Будівництва» проєкт на побудову дитячого садка в с.Броска. Досі цього не було зроблено, хоча очільник управління освіти запевнила, що мають такі плани цьогоріч. В Болградському районі спостерігаємо чергу в Тарутинській і Бородинській ТГ у зв’язку з виконанням ремонтних робіт у закладах.

Повільно проводиться робота з оптимізації мережі та приведенні типів навчальних закладів у відповідність. Не утворено опорних закладів в Ізмаїльській, Суворівській, Вилківській, Саф’янівській ТГ. Як пояснила очільниця відділу освіти Вилківської громади, у планах створити опорну школу вже у лютому. І це правильна позиція. Адже держава першочергово виділяє фінансову підтримку опорним закладам. Втрачати кошти, маючи купу малокомплектних шкіл з низьким рівнем якості освіти – нонсенс.

Впроваджуємо реформу шкільного харчування. Перехідний етап завершено.

З позитивного. Відзначимо Арцизьку, Болградську, Павлівську, Теплицьку ТГ, які в повному обсязі використали освітню субвенцію на підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Стан позашкілля. Є з кого брати приклад! Маємо 100% охоплення позашкільною освітою в Арцизькій ТГ, також тут утворено 2 куреня «Сокіл» («Джура») і молодіжну раду. Більше молодіжних рад на території двох районів немає. Гарні показники залучення діток до гурткової роботи та їхнього гармонійного розвитку у позаурочний час у Ізмаїльській ТГ, Болградській, Суворовській, Ренійській та Саф’янівській громадах. Шкода, що ліквідували заклад позашкільної освіти в Тарутинській ТГ. Треба переглядати можливості і обов’язково займатися змістовним дозвіллям дітей та молоді. Це питання також на контролі.